پکیج گرمایشی-زمینی

پکیج زمینی چیست؟

 امروزه با پیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه های صنعت تمام تجهیزات از نظر ابعاد کوچک تر ولی دارای قابلیت های بیشتر میشوند. پکیج دیواری و زمینی یکی از نمونه های این موضوع میباشد که با توجه به اندازه و ظرفیت کمتر دارای همان ویژگی ها و عملکرد موتورخانه های مرکزی راد دارد. پکیج های زمینی در واقع موتورخانه های کوچکتر شده ولی هوشمندتر میباشند ، که جهت سیستم گرمایش و گرم کردن آب مصرفی مور استفاده قرار میگیرد. پکیج زمینی موجود در بازا در برندهای چون شوفاژ کار ، ایرفو ، MI3 ، شفیع سازه و ایران رادیاتور موجود میباشند و در برندهای خارجی همچون پکیج زمینی ویزمن ، فرولی ، یونیکال ، باکسی و …. وجود دارند. پکیج زمینی در ظرفیت های 25000 کیلو کالری تا حدود 1000000 یک میلیون کالری ساخته و تولید میشوند. 

«جهت ثبت درخواست خود با شماره تلفن 1101909-0911 تماس بگیرید و یا در شبکه های مجازی برایمان پیغام بگذارید.»

انواع پکیج زمینی

پکیج های زمینی را میتوان به طبقات گوناگونی دسته بنیدی کرد. در ادامه نحوه به چندین شیوه دسته بندی پکیجهای زمینی اشاره می شود.

از نظر ارائه نوع آب گرم مصرفی

  1. پکیج های بدون مخزن
  2. پکیج های مخزن دار 

و از نظر نوع مبدل آب مصرفی

  1. پکیج های زمینی دارای مبدل صفحه ای
  2. پکیج های زمینی دارای منبع کویل دار

و از نظر مصرف و تکنولوژی ساخت به

  1. پکیج های اتمسفریک
  2. پکیج های مشعل دار
  3. پکیج های فن دار
  4. پکیج های چگالشی
  5. پکیج های سوپر مدلینگ

و از نظر نوع بویلر:

  1. پکیج های زمینی دارای دیگ فولادی
  2. پکیج های زمینی دیگ چدنی

و از نظر کاربردی:

  1. پکیج زمینی جهت گرمایش
  2. پکیج زمینی جهت گرمایش و آب گرم مصرفی
  3. پکیج زمینی جهت گرمایش استخر

 

قطعات پکیج زمینی


دیگ ( بویلر ) فولادی یا چدنی: 

پکیج های زمینی با توجه به نوع ظرفیت و ساختار و کاربرد دارای دیگ های فولادی یا چدنی میباشد ، پکیج های زمینی که دارای دیگ فولادی هستند از مشعل های گازسوز یا گازوئیل سوز اتمسفریک یا فن دار استفاه میشود. لازم بذکر است که به تازگی پکیج زمینیZ36 با برند شرکت ایران رادیاتور به بازار عرضه گشته که دارای برنر و مبدل مینی ( همانند پکیج دیواری ) و خروج گاز بصورت فن دار میباشد و دارای مخزن ذخیره آبگرم میباشد.

منبع کویلی: 

لزوما کاربری پکیج زمینی بگونه ای است که مصرف کننده ها نیازمند آب گرم مصرفی یکنواخت و آنلاین میباشند به همین دلیل در اکثر پکیج های زمینی منبع کویلی 40 تا 120 لیتری ( با توجه به نوع و کاربری ) تعبیه شده که گرم کردن آب گرم مصرفی استفاده میگردد.

شاسی و بدنه: 

پکیج های زمینی با توجه به ابعاد و وزنی که دارند دارای شاسی از فولاد میباشند که تجهیزات مختلف آن را نگه داری میکنند ، شاسی فولادی و بدنه پکیج ها که عمدتا از ورق های گالوانیزه میباشد باعث گردیده وزن این پکیج ها را از 100 کیلوگرم تا 300 کیلوگرم در مدلهای با ظرفیت بالا تبدیل کنند.

منبع انبساط:  

پکیج زمینی به مانند سیستم گرمایش مرکزی از منبع انبساط استفاده میکند که در مدل پکیج زمینی بر خلاف سیستم موتورخانه که دارای منبع انبساط باز است از مدل منبع انبساط بسته استفاده میگردد ، وظیفه منبع انبساط در این سیستم خنثی کردن حجم اضافی آب که بر اثر افزایش دما ایجاد میگردد و متعادل نمودن فشار سیستم میباشد.

تجهیزات کنترلی: 

در تمام سیستم های گرمایشی از جمله پکیج زمینی جهت امنیت بهتر سیستم و کارکرد مناسب از تجهیزات کنترلی مانند ترمومتر ، مانومتر ، ترمیستور ، کلید حرارتی ، شیر اطمینان ، ترموکویل و … استفاده میشود. لازم بذکر است در پکیج های زمینی جدید از برد و تجهیزات جرقه زنی ، یون تشخیص شعله بجای سیستم قدیمی ترموکوبل استفاده میکنند ، مزیت این تجهیزات مدولار کردن شعله پکیج زمینی و کنترل بهتر سیستم و در نهایت بهینه سازی مصرف انرژی میباشد ، در مدل های فن دار از تجهیزات چون فن و پرشر سوئیچ هوا نیز استفاده میگردد.

مشعل گازسوز یا گازوئیل سوز: 

در پکیج های زمینی که دارای دیگ فولادی یا چدنی میباشند از مشعل های گاز و گازوئیل سوز استفاده میشود ، مثلا در پکیج زمینی D35 ایران رادیاتور از مشعل گازسوز همین شرکت F55و دیگر پکیج زمینی شوفاژکار مدل های آذرخش با توجه به ظرفیت پکیج از مشعل های متناسب با آن استفاده میگردد.

پمپ سیرگلاتور: 

پکیج های زمینی متناسب به سیستم کاری خود از یک پمپ جهت گردش آب در مسیر گرمایش و یا دو پمپ که پمپ دومی جهت گردش در مسیر دیگ و کویل جهت آب گرم مصرفی بهره میبرند ، میزان دبی و هد پمپ ها در پکیج های زمینی متغییر ولی اصولا از پمپهایی با برند DAB – Grundfos و … استفاده میگردد.

پکیج های زمینی شرکت شوفاژ کار دارای این قابلیت هستند که با توجه به نیاز مشتری دارای تجهیزات متناسب با وضعیت کاربری باشند ، مثلا پمپ های قوی تر یا تبدیل منبع کویلی به مبدل ثانویه و …

 

نحوه انتخاب پکیج زمینی و نکاتی که در هنگام خرید باید توجه داشت

رعایت نکات زیر در هنگام خرید باعث میگردد تجهیزی متناسب با فضای بهره برداری خریداری کنید، گلستان تاسیسات به پشتوانه تجارب ارزنده پرسنل خود،  تجربه فروش و خدمات انواع پکیج زمینی را در صنعت کشور نیز در کارنامه خود دارد.

نوع کاربری دستگاه: 

پکیج زمینی متناسب با کاربری باید انتخاب گردد ، مثلا جهت گرمایش استخر از مدل های پکیج زمینی همراه با مبدل های استخری باید بهره برد و برای گرمایش ساختمان ویلایی از پکیج های زمینی با منبع کویلی متناسب با ساختمان استفاده برد ، در واقع برای ساختمان هایی که بیش از یک دوش و سرویس دارند از پکیج های زمینی با منبع کویلی 120 لیتری یا 90 لیتری بهره برد و برای ساختمان و اماکن بالای پانصد متر مربع از پکیج های زمینی چگالشی بهره برد که هم فضای بسیار کمی اشغال میکنند و هم بدون صدا و دارای تکنولوژی ساخت روز دنیا و بهره بری از کمترین مصرف سوخت را دارند.

انتخاب ظرفیت مناسب: 

انتخاب ظرفیت پکیج های زمینی به المان های مختلف مربوط میباشد. برای انتخاب پکیج زمینی که برای گرمایش استخرهای مصرفی استفاده میگردد باید به مشخصه هایی چون حجم آب استخر ، روباز یا بسته بودن ، منطقه جغرافیایی ، فاصله پکیج زمینی تا استخر ، سایز لوله های رفت و برگشت و … . و در کل انرژی گرمایشی مورد نیاز استخر را محاسبه و با توجه به آن ظرفیت پکیج زمینی و مبدل آن را انتخاب نمود.

در مورد پکیج زمینی واحدهای ویلایی متراژ بر حسب متر مربع ساختمان و منطقه جغرافیایی و نحوه ساخت ساختمان از المان های اصلی در انتخاب ظرفیت دستگاه بشمار میرود ولی بطور کلی در مناطق جغرافیایی نه چندان سرد مانند شهر تهران پکیج های زمینی 25000 کلیوکالری و 35000 کیلوکالری تا 200 الی 250 متر مربع وپکیج های زمینی 45000 کیلوکالری تا 320 مترمربع.  المان هایی چون منطقه جغرافیایی ، ارتفاع ، واحد ، نحوه لوله کشی ، طبقات و عایق بندی ساختمان و … در انتخاب ظرفیت دستگاه تاثیر گذار میباشد.

انتخاب مدل های مختلف: 

با توجه به کاربری و نحوه استفاده میتوان پکیج زمینی متناسب را انتخاب نمود از جمله برای کاربری گرمایش تنها میتواند از پکیج زمینی بدون مبدل صفحه ای یا منبع کویل دار استفاده نمود. برای کاربری گرمایش یکنواخت از پکیج های زمینی با منبع کویل 50 و 90 یا 120 لیتری بهره برد. برای کاربری گرمایش استخر از پکیج زمینی با مبدل صفحه ای بهره برد. درساختمان هایی که سایز دودکش ساختمان کمتر از 15 سانتی متر میباشد استفاده از پکیج زمینی فن دار توصیه میگردد.

  

لطفا در صورت داشتن نیاز به کمک با شماره 09380014312 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما سال ها تجربه و تخصص را پشتوانه و ضامن راه خود قرار داده اند و با به روزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات تاسیساتی نیاز مشتریان خود را بررسی می کنند و مشاوره صحیح را به عزیزان خود ارائه میدهیم.

Login

Register